
„Aktywna Tablica” w naszej szkole – nowoczesna edukacja w praktyce
W roku szkolnym 2024/2025 Szkoła Podstawowa im. Lecha Aleksandra Kaczyńskiego w Chełchach z sukcesem pozyskała fundusze z Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”. Celem nadrzędnym programu było zintensyfikowanie wykorzystania TIK (Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych) w procesie dydaktycznym, co miało przełożyć się na podniesienie jakości nauczania, rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, a także na wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Realizacja programu opierała się na kilku filarach: wzmocnieniu kadry nauczycielskiej poprzez szkolenia i wymianę doświadczeń, doposażeniu szkoły w nowoczesny sprzęt i oprogramowanie, a także na aktywizacji nauczycieli w tworzeniu i wdrażaniu innowacyjnych metod pracy z wykorzystaniem TIK. Program „Aktywna Tablica” jest doskonałym przykładem inicjatywy wspierającej transformację cyfrową polskiego szkolnictwa, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata i przygotowując uczniów do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym.
Szkoła została doposażona w:
Zakupiono również bogaty zestaw programów i pakietów edukacyjnych:
W ramach programu 12 nauczycieli uczestniczyło w szkoleniach z zakresu TIK, m.in. z obsługi monitorów dotykowych, tworzenia materiałów w Canvie, wykorzystania chmury Google, czy AI w indywidualizacji pracy z uczniem. Trzech nauczycieli zaangażowało się w międzyszkolne sieci współpracy, a w szkole odbyły się lekcje otwarte z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi.
Program przyniósł wymierne efekty – zwiększyło się zaangażowanie uczniów, poprawiła jakość pracy dydaktyczno-terapeutycznej, a szkoła stała się jeszcze bardziej przyjazna edukacji włączającej.
Program „Aktywna tablica” stanowi solidny fundament dla dalszej cyfryzacji edukacji szkole Podstawowej im. Lecha Aleksandra Kaczyńskiego w Chełchach, wpisując się w ogólnopolskie trendy i wyzwania współczesnego szkolnictwa, a także wskazując kierunki dalszego rozwoju placówki.